Krijg jij jouw verkoopprijs?

Je verkoopt iedere dag je producten en diensten aan je klanten. Je weet van jezelf wat goed werkt om de order te krijgen. En ook nog eens tegen jouw verkoopprijs. Je bent een tevreden mens.

En op een dag besluit je om je bedrijf te gaan verkopen. Ben je ervan overtuigd dat je de gewenste verkoopprijs voor jouw bedrijf krijgt?

Wat is de waarde van jouw bedrijf op dit moment?

Welke waardebepaling er ook gebruikt zal gaan worden, de potentiële koper van je bedrijf zal altijd kijken naar de toekomst.

Hoeveel verkoopwaarde creëert jouw bedrijf de komende jaren zodat de koper van jouw bedrijf de koopinvestering kan terugverdienen?

Wat kun je hard maken?

Deze toekomstige waarde is voor een zeer groot deel afhankelijk van de verkopen die je realiseert. Ofwel wat kan je met zekerheid verkopen. Morgen en overmorgen? En hoe hard is dit? Gelooft de koper van jouw bedrijf jou?

Wat zou ik als koper van jouw bedrijf willen weten?

Jouw verkoper wil bewijs hebben of jouw verkoopstaf de gewenste omzet en winst de komende jaren kan realiseren. De koper van je bedrijf zal je niet op je blauwe ogen vertrouwen en zal precies willen weten op welke manier de koopinvestering kan worden terugverdiend.

Op welke manier ga je dit bewijzen?

Loont het?

De manier waarop je jouw verkooporganisatie hebt vormgegeven maar ook hebt beschreven, bepaalt mede de hoogte van je verkoopprijs. Je bewijst als het ware waarom jouw verkoopstaf in staat is om de koopprijs voor de nieuwe eigenaar terug te verdienen. Het loont dus zeker!

Stellingen

Onderstaand tref je tien stellingen aan die je een inkijk geven hoe jezelf naar je eigen verkooporganisatie kijkt. Welke vind je waar en welke vind je niet waar?

Wanneer je hierover met mij van gedachten wilt wisselen, vul dan onderstaande gegevens in inclusief of je de stellingen ‘waar’ of ‘niet waar’ vindt en klik onderstaand op ‘verzenden’.   Ik neem dan snel contact met je op. Succes met je business.